Sunday, October 18, 2009

How the media spoiled my evening...

Kesedapan teh tarik aku telah rosak angkara cubaan untuk brainwash dan mindfuck media


ok so mcm ni, lepas aku layan Bones Season 5 tadi aku kematian akal kerana takda menda nak buat...

jadi lepas turun bawah untuk menikmati segelas teh( thanks ma~!) aku pun terus bukak tv untuk mengisi masa lapang aku neh...biasa la cuti kan...mesti la banyak masa lapang...nak part time malas nak keluar cari...so aku pun duduk rumah je mengabiskan beras mak bapak aku...jadi untuk merealisasikan impian aku untuk menjadi rakyat malaysia yang produktif , aku pun bukak tv bukak la 502, ngan 501 kat astro tu...tgk berita cari info....( and i find a few of the female newscasters agak hot)....ehhehe....

bukak2 jer aku dah dengar " kempen 1malaysia " ... dammit~!!! farkin spoiled my mood...baru je dapat teh sedap...dah la these last few days tv ngan paper asik nak brainwash satu negara dengan pak najib punya teori yang Umno nak berubah....

the thing with our attempt to get the various racial group untuk bersatu dibawah "1MALAYsia" is that its too out there...over sangat... contohnya dalam laporan berita tadi " majlis sambutan deepavali disambut meriah "masyarakat berbilang kaum".... " setiap kali laporan jer mesti sebut "masyarakat berbilang kaum" ,"masyarakat berbilang kaum" "masyarakat berbilang kaum"..... arrghhhh perlukah aku disogok dan mindfuck , sebegini dahsyat sekali..???

kata 1malaysia...so whats the point sebut "berbilang kaum" ???
as a malay guy i have no problem with other races....i dont give a shit....why cant we share with other people..??? kenapa perlu paranoid sangat...??? diorang tu manusia jugak... ..

Pak najib tak habis2 nak gagasan 1malaysia....itu je dia cakap...tapi ada ke dia bg penyelesaian kepada masalah kita ni??? satu hapa pun tarak..... its the same shit tossed around from the mahathir era until now....cuma rebranding....

sekian terima kasih,

Salam 1Malaysia...

-pemikiran ni macam besi...nak bentuk kena pelan2...kena panaskan...lepas tu ketuk slow2...sampai dapat bentuk yang kita nak...tak boleh nak kepak jer...patah la...






1 comment:

r.k said...

""-pemikiran ni macam besi...nak bentuk kena pelan2...kena panaskan...lepas tu ketuk slow2...sampai dapat bentuk yang kita nak...tak boleh nak kepak jer...patah la...""

betul tuh sedare,saya sokong jadi

kene ingat yang gagasan 1Malaysia ni baru nak dijalankan. Belum tentu berjaya. maka mestilah sentiasa dingatkan bahawa Malaysia dari rakyat BERBILANG KAUM ( sejak dulu dulu dulu lagi).slow2, panaskan..ketuk..panaskan..ketuk..tak boleh bengkok kan saja.. konsep adalah - hendaklah bersatu.
Yang penting, bersatu. Ke yang penting 'bangsa'??
^^

* saya bukan seorang yang menyokong idea 1Malaysia.
tapi kalau sedare cakap yang pendekatan tuh salah, cube bagi pendekatan yang BETUL. As what u say, u dont give a damn shit about races issue means u dont have any problem to come out with ways so people who give shit on that can change their mind and becoming more like you; hopefully Malaysia will MORE comfort and save to live in. remember, slowly.. tak boleh kepak je.. nanti patah.

^^
salam persaudaraan.